تناسب اندام و افزایش وزن و چاقی

تناسب اندام و افزایش وزن

افراد زیادی هستند که برخلاف انتظار دوست دارند افزایش وزن داشته باشند، این افراد یا از لاغری رنج می‌برند و یا می‌خواهند با اضافه وزن به تناسب اندام ایده آل خود برسند. این خواسته زیادی نیست و توسط متخصص طب فیزیکی در تهران انجام می‌شود و بهترین نتیجه را می‌توانید داشته باشید.

تناسب اندام و افزایش وزن
تناسب اندام و افزایش وزن

هر 3 ساعت یک بار غذا بخورید

در صورتی که شما فعالیت فیزیکی خاصی دارید و تحرک زیادی دارید به کالری بیشتری نیازمند هستید، بنابراین باید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید و هر 3 ساعت یک بار غذا بخورید. متخصص طب فیزیکی در تهران نیز این موارد را تائید می‌کند و توصیه‌هایی در این موارد دارد.

وعده صبحانه شما باید بسیار کامل و مقوی باشد، وعده‌های غذایی ناهار و شام نیز مهم هستند. یک وعده غذایی بین صبحانه تا نهار و یک وعده غذایی بین ناهار تا شام می‌تواند فرصت فراهم کردن کالری مورد نیاز برای بدن را ایجاد کند.

کم حجم ولی پر کالری بخورید

اگر که شما فرد پرخوری نیستید، بهتر است غذاهای کم حجم ولی پرکالری مصرف کنید برای مثال آجیل‌ها دارای کالری بسیاری هستند که خوردن آن‌ها در روز انرژی زیادی را وارد بدن شما می‌کند.

از غذاهای پرانرژی کمک بگیرید

مغزها مثل مغز گردو، مغز بادام، پسته، فندق و همچنین میوه‌جات، سبزیجات تازه، تخم مرغ، شیر، ماکارونی،، ذرت و … از منابع غذایی پرانرژی هستند که می‌توانید برای افزایش وزن و رسیدن به وزن مورد نظر خود از آن‌ها استفاده کنید.

بعد از ورزش و انجام تمرینات خود، غذا بخورید

ورزش کردن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و تمایل به غذا خوردن می‌شود، بنابراین پس از ورزش کردن سعی کنید خوراکی سالم و پرکالری بخورید.

مهمترین عامل لاغری چیست؟

مهم‌ترین عامل لاغری، دریافت نکردن کالری کافی از غذاهای روزانه است، اما عوامل دیگری هم وجود دارد که باعث به روز این مشکل می‌شود. به عنوان مثال استرس و مشکلات روحی نیز می‌‌تواند باعث کاهش اشتها، کاهش دریافت غذایی و در نتیجه لاغری شود.

همچنین گروهی از بیماری‌‌ها مثل پرکاری تیروئید میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و این موضوع باعث کاهش وزن می‌شود.

همیشه به یاد داشته باشید برای تناسب اندام (لاغری _ چاقی) خود از برنامه غذایی موادی نباید حذف شود، بلکه باید تمام خوراکی‌ها به اندازه مصرف شود.

به عنوان مثال افرادی که به امید کاهش وزن یا رسیدن به تناسب اندام، وعده غذایی شام یا صبحانه حذف می‌کنند سخت در اشتباه هستند؛ چرا که این افراد می‌توانند همه وعده‌های غذایی با کالری کمتر مصرف می‌کنند.

اضافه وزن و درد کمر

اضافه وزن بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی در فرد شود. کمردرد درد یکی از موارد شایعی است که افراد چاق به آن دچار می‌شوند. افزایش تجمع چربی در شکم باعث می‌شود گودی کمر بیشتر شود و در نتیجه فشار وارده بر روی ستون فقرات به شده افزایش خواهد یافت. بنابراین، کاهش وزن یکی از روش های پیشگیری از کمردرد محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


×