علت و علائم بیماری‌های شایع و راههای درمان

شایع‌ترین دردها و بیماری‌ها در حیطه فیزوتراپی و طب فیزیکی

شایعترین بیماری‌ها و راههای درمان آن را بشناسید

در این صفحه شایع‌ترین دردها و بیماری‌ها در حیطه فیزیوتراپی و توانبخشی به شما معرفی می‌شود. برای افزایش آگاهی بیماران در این زمینه علت و علائم و همچنین راه‌های درمان هر کدام نیز معرفی می‌گردد. افزایش اطلاعات شما در باره این بیماری و دردها موجب تشخیص و اقدام به موقع برای انتخاب بهترین راه درمان، می‌شود.

کمر درد

کمر درد

کمر درد از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که یکی از موثرترین درمان‌های آن تکنیک‌های فیزیوتراپی می‌باشد. برای درمان این درد ابتدا باید علت آن مشخص شود. مقالاتی که در ادامه عنوان کردیم آگاهی شما را در این زمینه افزایش می‌دهد.

گردن درد

گردن درد

درد گردن از جمله دردهایی است که علت آن می‌تواند بیماری آرتروز گردن یا بیرون زدگی دیسک گردن باشد. برای بهبود این درد فیزیوتراپی و انجام حرکات ورزشی مناسب تجویز می‌شود.

سر درد

سردرد

یکی از سر دردهایی که بیماران با آن مواجه می‌شوند و بسیار جدی و خطرناک است، سر درد گردنی است. در ادامه علت و علائم این درد و راه‌های درمان آن را مطالعه کنید.

شانه درد

شانه درد

شانه درد از جمله دردهایی است که هم در جوانان و هم در سالمندان شایع است. علت این بیماری می‌تواند ضربه یا آسیب‌های مکرر، استئوآرتریت، بیماری‌های روماتیسمی و… باشد. در مقالات زیر که به شما معرفی کردیم، اطلاعات جامعی در مورد علت، علائم و راه‌های درمان می‌توانید به دست آورید.

زانو درد

زانو درد

درد زانو در تمام سنین مشاهده می‌شود. این درد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری آرتروز زانو باشد که بر اثر ضربه، کشیدگی عضلات ناحیه زانو، عوامل ژنتیکی و… در بیمار ظاهر شود.

درد آرنج

درد آرنج

درد در ناحیه آرنج نشانه‌ای از بیماری تنیس البو است که باید بسیار به آن توجه شود. این بیماری علاوه بر ورزشکاران در افراد عادی نیز مشاهده می‌شود. برای درمان این بیماری علاوه بر جراحی راه‌های غیر جراحی مختلفی وجود دارد.

بی اختیاری

بی اختیاری ادرار و مدفوع

بیماری بی اختیاری ادرار و مدفوع در زنان و مردان و در تمام سنین شایع است. اما بی اختیاری ادرار در زنان به خصوص زنان باردار بیشتر دیده می‌شود. یکی از راه‌های درمان این بیماری استفاده از دستگاه بیوفیدبک است. با مطالعه مقالات زیر آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

خار پاشنه

خار پاشنه

درد در ناحیه پاشنه پا یکی از علایم بیماری خار پاشنه است که می‌تواند در اثر اضافه وزن، استفاده از کفش نامناسب و … بروز کند. یکی از راه‌های درمان این عارضه شاک ویو تراپی است.

×